Поиск по этому блогу

суббота, 26 июля 2014 г.

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ВДОМА ТА НА УРОКАХ ХІМІЇ

       Сократ писав: «В кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити».  Дійсно, кожна людина унікальна і неповторна. В кожній людині є певний потенціал, але не кожен вміє не тільки застосувати ті вміння, якими він володіє, а й просто розгледіти їх у собі.
У чому ж завдання вчителя?  Звичайно,  розкрити можливості учнів. Сьогодні багато пишуть про роль вчителя на уроці. Більшість дотримуються думки того, що вчитель повинен організовувати, спонукати, надихати, допомагати учням під час навчального процесу. Учень повинен відчути себе першовідкривачем,  він сам повинен доходити до істини.
Давайте поглянемо на сучасного учня-підлітка: в очах багатьох із них можна побачити байдужість. Як же змусити їх самостійно здобувати знання? Звичайно їх потрібно зацікавити предметом. Це можна зробити різними шляхами:
·        пов’язати навчальний матеріал із життям кожної  дитини;
·        запропонувати нестандартну форму роботи на уроці (наприклад, ігри);
·        запропонувати учням виконати дослідження самостійно виконуючи хімічний експеримент.
Якось я запитала в учнів 6 класу: чого ви чекаєте від хімії? Вони відповіли: виконання цікавих дослідів.  Тож чому не задовольнити їх бажання і не поєднати навчальну програму з життям та навчальним дослідженням.  
Про свої здібності людина може довідатися, тільки спробувавши застосувати їх на ділі.
Сенека
Але досліди повинні бути не за ради дослідів. Зміст дослідження обов'язково повинен поєднуватися з навчальною метою, загальними потребами суспільства та питаннями сьогодення.
Виконуючи навчальні дослідження з хімії кожен учень вчиться працювати самостійно, глибоко засвоює  навчальний матеріал, в нього формуються  уміння і навички, виховується інтерес до пізнавальної, творчої діяльності. Тобто учень стає активним учасником навчального процесу – це саме те, чого прагнув вчитель.

Навчально-дослідницькі завдання можна виконувати протягом цілого уроку,  а можна виконувати протягом кількох хвилин на певному етапі уроку. Дуже зручно використовувати навчально-дослідницьку діяльність в позаурочній, гуртковій роботі. При цьому важливо пам’ятати, що вчитель консультує, радить, спрямовує, наштовхує на можливі висновки, але, ні в якому разі не диктує і не пише роботу за учня.

Комментариев нет:

Отправить комментарий